Våre åpningstider i nettbutikken er fra 10-16, henvendelser angående bestillinger vil bli besvart innen 48t. Vi i Trapessko sørger for at kunden alltid har rett på endring av egne opplysninger. Kunden har rett til å kunne kansellere kjøpet om varen er forsinket. Dersom man velger å kansellere vil refusjonen bli gjennomført innen 14 dager.
GENERELT
Følgende salgsbetingelser gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra nettbutikken trapessko.no til forbrukere. Disse salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet ved ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for handelen. Trapessko.no eies og drives av Skolageret AS, Mølleveien 35 Nøtterøy 3140 Tønsberg. Du må være over 18 år for å handle hos oss. For handel i våre fysiske utsalgssteder gjelder egne betingelser og priser.
PRISER OG BETALING
Priser på varene er oppgitt i norske kroner inklusive 25% MVA. En fast fraktkostnad på kr 99,- vil bli lagt til før betaling. Dersom totalbeløpet på ordre er over 999,- trekkes ikke 99,-. Kjøpesummen gjøres opp enten ved bruk av bank- eller kredittkort gjennom en sikker elektronisk betalingsterminal fra klarna, faktura via Klarna eller Vipps. Ved bestilling blir kjøpesummen reservert på kortet og belastet først når varen sendes (dette gjelder ikke ved faktura via Klarna).
HVORDAN RETURNERE VARER?
I pakken du har mottatt, skal det følge med en etikett med en QR-kode på.
1. Scan QR koden med mobiltelefonen. Man kan bruke «scanning» app på telefon eller bruke kamera for blant annet Iphone. Lat som at du skal ta et bilde av QR-koden så dukker det opp en link. Klikk deg inn på denne.
2. Når du er inne i returlinken, registrerer du retur med antall og returårsak på varen/varene du ønsker å returnere. Trykk deretter på knappen nederst «send inn» for å fullføre.
3. Når retur er registrert vil du få en bekreftelse med en ny QR-kode som du ser på skjermen. Denne tar du med til Postkontoret for å få printet ut. (De fleste postkontor har en egen printer der du kan skrive ut etiketten som skal på pakken selv).
4. Pakk returen din inn før du drar til postkontoret, ikke klistre/tape noe på eskene!
5. Når du har fått printet ut returetiketten via QR-koden kan du klistre den på pakken og levere den.
6. Det koster 69,- å returnere med vår returetikett som du mottar via link.
ENKLERE FORKLART:
1. Pakk inn varen/varene du vil returnere i pose/papir, det skal IKKE tapes/klistres noe rett på skoeskene.
2. Scann QR-koden i pakken.
3. Registrer din retur med antall og årsak.
4. Print ut returetikett på postkontor ved å la printer scanne den nye QR-koden du
har fått ved registrert retur. (Denne er også mottatt på mail.)
5. Klistre etiketten utenpå innpakket pakke.
6. Lever på Posten.
Det kan ta opptil 5 uker før din retur blir registrert hos ved stor pågang.
Refusjon blir tilbakebetalt så fort din retur er registrert hos oss, det kan ta opp til 3 uker
Husk å ta vare på din innleverings kvittering med sporing når du leverer inn en retur, sånn at du kan følge med på din forsendelse og når den er mottatt av oss.
FRAKT OG RETUR
Bestillinger som skal sendes, leveres som klimanøytral servicepakke med Bring. Dette tar vanligvis 1-4 virkedager.
Posten sender ut hentemelding elektronisk på SMS eller e-post. Om du ikke har oppgitt mobilnummer, sendes varselet på e-post. Det er derfor viktig at korrekt informasjon er oppgitt ved bestilling og at du sjekker at hentemeldingen ikke har havnet i spamfilteret. Posten har en hentefrist på 14 dager fra pakken ankommer postkontoret. Ved utløpt hentefrist vil pakken sendes automatisk i retur til oss. Slike uavhentede forsendelser vil bli belastet et gebyr på kr 168,- som er frakt tur/retur for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kunden dekker fraktkostnad hvis varen skal returneres innen angrefristen.
Vi leverer kun til norske adresser.
HVORDAN BYTTE STØRRELSE?
I vårt nyeste system har vi dessverre ingen bytteløsning. Dersom du ønsker å bytte en vare må du returnere varen du ikke skal ha og bestille på nytt det du ønsker å bytte til. Det koster 69,- å benytte seg av returetiketten vi legger ved i pakken. Da vi mottar returen, refunderes det for returnerte varer. Om vi har sendt ut feil størrelse, skal ikke du som kunde belastes -69 kr i retur.
ANGRERETT
Ved spørsmål om angrerett har i flere måter å kontaktes på e-post kundeservice@trapssko.no.
Angreretten på 30 dager har vi for å kunne gi våre kunder den beste kundeservicen. Dette for at man skal kunne vurdere om man ønsker varen eller ikke. De første 14 dagene har man på å bestemme om man vil ta i bruk angreretten. Etter dette er det 14 nye dager, da iløpet av disse dagene skal varen sendes i retur til oss etter at melding om bruk av angreretten er gitt.
Dersom man ønsker å benytte seg av angreretten ved en brukt vare, sendes det en mail til oss og vi gir ut evt prisreduksjon til kunden.
Du har etter angrerettloven en angrefrist på 14 dager, men vi har utvidet den til 30 dager. Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Om du ønsker å benytte deg av angreretten må du senest innen 30 dager etter at du mottok leveransen, gi oss melding om dette. Du kan benytte angreskjemaet som ble levert sammen med produktet, eller du kan melde oss på e-post eller telefon. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.
Eventuell returforsendelse må betales av kunden. Kunden kan velge å bruke vedlagt returfraktseddel og bli belastet kr 69,- for sending tilbake til oss. Kunden har risikoen for transporten på retur av vare, og for at varen er i samme forfatning som da den ble mottatt. Tilbakebetaling vil skje etter at vi har mottatt varene og kontrollert at de er i ubrukt stand og i originalembalasje. Dette kan ta opptil 14 dager.
PERSONOPPLYSNINGER
Kundeopplysninger oppbevares ifølge norsk lov, og vil ikke bli delt med /solgt til en tredjepart. Når du handler hos oss, lagrer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Denne informasjonen er nødvendig for å levere varene til deg, samt å kontakte deg om det skulle være noe i forbindelse med bestillingen. Denne informasjonen må også oppbevares i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell returhåndtering. Av sikkerhetshensyn oppbevares også IP-adressen som er benyttet ved registrering av bestillingen. Kortnummer oppbevares ikke av trapessko.no utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av belastning og oppheving av reservasjon samt kreditering.
Trapessko.no benytter informasjonskaplser (cookies). En cookie er en kort tekststreng som lagres i nettleserens internminne, for å gi en bedre brukeropplevelse ved besøk på nettsiden. Den hjelper nettstedet med å huske informasjon om besøket ditt, som for eksempel hva som ligger i handlekurven din. Vi bruker også cookies til statistikk. Ved å bruke nettsiden www.trapessko.no samtykker du til bruk av informasjonkapsler.
REKLAMASJON
Hos oss i Trapes vil tilbakebetaling skje innen 14 dager, dersom kunden har sendt inn en reklamasjon. Skulle kunden ha spørsmål ang reklamasjon kan vi kontaktes på e-post kundeservice@trapessko.no
Ved reklamasjon på vare med gjentatte feil/mangler vil vi kun sende ut to reklamasjons bytter før den evt tredje vil bli refundering der kunden også vil få tilbakebetalt frakt.
Trapessko vil følge forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved et eventuelt problem. Kunden har klageadgang til Forbrukerrådet (Trenger kontaktinformasjon til forbrukerrådet)
Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.
Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok produktet. Dersom produktet eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid.
Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse.
Skade som skyldes slitasje eller særskilt bruk regnes ikke som reklamasjon. Ta kontakt med oss om du skulle være i tvil. Ved berettiget reklamasjon, dekker vi returkostnadene og hjelper deg med å finne en tilsvarende vare.